Table des matières

PlayStation 3 (PS3)

Sites

PS3Grid.Net: http://www.ps3grid.net/
Présentation de PS3Grid en français

Le portail de L'Alliance Francophone des projets BOINC, actualités PS3 et GPU :
http://www.boinc-af.org/content/category/12/111/297/

PlayStation3 Gravity Grid
Binary Black Hole Coalescence using Perturbation Theory (GK)
HPL - Standard supercomputer cluster benchmark (GK)
http://gravity.phy.umassd.edu/ps3.html

HPL - A Portable Implementation of the High-Performance Linpack Benchmark for Distributed-Memory Computers
http://netlib.org/benchmark/hpl/

Articles

La master key de la PS3 révélée, 30 déc 2010.

PlayStation 3 computing breaks 260 barrier, 112-bit prime ECDLP (Elliptic curve discrete logarithm problem) solved: http://lacal.epfl.ch/page81774.html

Cryptoanalyse sur cluster de PS3 : https://gnugen.epfl.ch/~casati/work/

Playstation 3 Cracking Encryption : discuss about Distributed.net implementation for PS3.
http://www.alde.com/2006/12/04/playstation-3-cracking-encryption/

PS3 Datacenters. Liste les avantages d'utiliser une playstation3 au lieu d'un Blade.
http://www.alde.com/2006/11/28/ps3-datacenters/

Un article sur Nick Breese qui essaye la Playstation 3 :

By implementing common ciphers and hash functions using vector computing, Breese has pushed the current upper limit of 10–15 million cycles per second – in Intel-based architecture – up to 1.4 billion cycles per second. …
http://www.pcworld.com/article/140064/hacker_uses_sony_playstation_3_to_crack_passwords.html

Black Hat Europe 2008, CrackStation by Nick Breese (Security Consultant, Security-Assessment.com)
http://www.blackhat.com/presentations/bh-europe-08/Breese/Whitepaper/bh-eu-08-breese-WP.pdf
http://www.blackhat.com/presentations/bh-europe-08/Breese/Presentation/bh-eu-08-breese.pdf

Implementations

Un papier très détaillé sur l'implémentation AES avec le processeur Cell de la play station. Un PDF qui explique très bien les avantanges et le fonctionnement du Cell. Et il y a meme le code source (que je n'ai pas regardé).
http://kennethroe.com/WWW/PS3Crypto.html

Code source de Nick Breese “spu-md5 - PS3 MD5 benchmark code. This will be superceeded in 2 weeks with the latest release.”
http://security-assessment.com/files/presentations/md5-spu-0.1.tar.gz

Linux

Open Platform for Playstation 3, “Other OS” Installation Procedure
http://www.playstation.com/ps3-openplatform/manual.html

The IBM SDK for Multicore Acceleration
The IBM SDK for Multicore Acceleration Version 3.1 is now available for two different Linux® distributions (RHEL5.2 and Fedora 9). The SDK provides a complete environment for developing and executing Cell Broadband Engine Architecture-based applications. The new SDK includes a Fedora 9 Linux kernel, Linux support libraries, GCC tool chain, Math and system libraries, programming frameworks, performance tools, full-system simulator, example libraries and applications, Eclipse-based IDE, YUM-based install, and full documentation. As previous SDK releases, BSC hosts open source components.
http://www.bsc.es/projects/deepcomputing/linuxoncell/

Yellow Dogg

Distribution Yellow Dog Linux for the YDL PowerStation, PS3, and Apple:
http://www.terrasoftsolutions.com/support/installation/

HELIOS offre à Sony une version simplifié de Yellow Dogg Linux v5.0, pour la nouvelle PLAYSTATION3. Une version serveur de Linux, la distrib Yellow Dogg Linux v 5.0 donne toute sa puissance à la PS3,et pour qu'elle soit optimal un processeur de 64-bit d'IBM de3.2GHz Cell. Yellow Dogg Linux (YDL) s'installe très rapidement (6mn) et fournit de grandes capacités du serveur Linux avec :

La PS3 a pour configuration une mémoire central de 256mb un NVIDIA RSX Graphics Processiong Unit avec un disque dur ATA de 60GB permutable et tous ceci gérer par la distrib Yellow Dogg Linux v5.0. Cette version à aussi été implémenté pour Apple POWERPC !!!